چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

شف رازهایی درباره بنای شگفت انگیز استون هنج

استون‌هنج بنای پیش تاریخی است که در کشور انگلستان و در شهرستان ویلتشایر که در 3.2 کیلومتری غرب آمسبوری و 13 کیومتری سالزبری قرار دارد. این اثر باقی‌مانده از دوران عصر برنز و دوران نوسنگی است و براساس تاریخ‌گذاری رادیوکربن 2 تا 3 هزار سال قبل از میلاد قدمت دارد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/262323

یک جراح 60 میلیون تومان از یک سفیر پول گرفت

رحیمی به هزینه های سرسام آور ناشی از جراحی هایی که  در برخی بیمارستانها از بیماران دریافت می شود اشاره کرد و گفت: اخیرا شکایتی از یک عمل جراحی در یک بیمارستان خصوصی بدست ما رسید که 60 میلیون تومان برای جراحی گرفتگی عروق از یکی از سفرای کشورهای همسایه دریافت شده بود که بعد از این شکایت 15 میلیون تومان آن را بازگرداندند ولی آیا این رقمی که برای این جراحی گرفته می شود درست است؟
پزشکان پردرآمد اگر 500 سال هم عمر کنند و تعداد عائله آنها 1000 نفر بشود این پول باز هم تمام نمی شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/262551

معترضان، جاده آمل به بابل را مسدود کردند

به دلیل تجمع اهالی تعدادی از روستاهای در بخش دابودشت شهرستان آمل، راه مواصلاتی شهرستان آمل به بابل دو ساعت مسدود شد.
مردم روستاهای اسپیاربن و سالار محله و یکی دو روستای اطراف به دلیل اعتراض به عدم تعهد اداره کل راه و شهرسازی مازندران در ایجاد یک دوربرگردان در این مسیر حدود دو ساعت جاده آمل به بابل را مسدود کردند.
در این اعتراض که گفته می‌شود با آتش زدن چندین تخته فرش و چوب‌آلات صورت گرفته، اهالی اعتراض خود را به عمل نکردن اداره کل راه و شهرسازی مازندران به تعهدات خود اعلام کردند.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/262482

دمای زمین به بالاترین حد در 4 هزار سال گذشته رسید

مطالعات محققان دانشگاه اورگان و هاروارد نشان می دهد گرمای زمین 70 تا 80 درصد بیشتر از دمای این سیاره در 11 هزار و 300 سال گذسته بوده است.

مطالعات گذشته بر افزایش دمای زمین در 2 هزار سال گذشته تاکید دارد و تحقیقات کنونی نشان دهنده تغییر دمای زمین در 11 هزار و 300 سال گذشته است.

بنا بر این تحقیقات، در گذشته تغییر یک درجه دما 11هزار سال طول می‌کشید که از آغاز انقلاب صنعتی این تغییر دما به 150سال کاهش یافته است.

با اندازه گیری‌های به عمل آمده در دهه 2009 - 2000 این گرما به اوج خود رسیده است و اگر پیش بینی‌های دانشمندان درست باشد سیاره زمین به گرمترین حالت خود در 11هزار و 300 سال گذشته در سال 2100 خواهد رسید.

دانشمندان و محققان از معیارهای مختلفی همچون بررسی‌های فیزیکی و شیمیایی بر هسته یخ و بررسی غار و صخره های مرجانی برای چگونگی وضعیت آب و هوا در گذشته استفاده می‌کنند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/262446



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب